Bucketlist - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Carlo - WaarBenJij.nu Bucketlist - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Carlo - WaarBenJij.nu

Bucketlist

Door: Jafo

Blijf op de hoogte en volg Carlo

04 April 2011 | Nederland, Veghel

Het zit erop! Mijn avontuurtje dat al zolang op mijn ‘bucketlist’ stond heb ik achter de rug. Wauw, het was intens en buitengewoon fantastisch! Daarmee kan ik de afgelopen 3 maanden toch wel in 1 zin samenvatten. De volgende vragen die dit dan gelijk gesteld kunnen worden: ‘Heeft het je gebracht wat je ervan verwachtte? ’ en ‘Heb je er nog iets van geleerd?’
Ik zal proberen dit alles in mijn laatste verslagje weer te geven. Over verslag gesproken. Ik had in den beginne al gezegd dat ik geen idee hoe en of ik wel regelmatig zou schrijven maar als ik zo mijn reisverslag map op mijn peeceetje bekijk heb ik toch nog meer geschreven dan dat ik ook zelf had verwacht. Hierbij moet ik ook gelijk mijn verontschuldigingen maken voor de enorme (taal)vauten hierin. Ik heb dingen vaak snel en met onderbrekingen geschreven en zeker niet altijd de tijd gehad om mijn eigen gekrabbel terug te lezen voordat ik het op het internet zette. Dus qua zinsopbouw of zo zitten er een hoop fouten in. Maar goed, gezien de positieve reacties vonden toch een aantal mensen het leuk om te lezen en ik heb de indruk dat ze snapte wat ik bedoelde. Eigenlijk vind ik het ook gewoon leuk om dingen op te schrijven en dat werd door de reacties op ‘jafo.waarbenjij.nu’ en op ‘facebook’ alleen maar gestimuleerd. Ik wil daarom bij deze al mijn lezers danken dat ze uberhaubt de moeite hebben genomen en voor alle reacties. Zonder de reacties was ik zelf wat minder enthousiast geweest.

Ik ben erg blij met wat ik heb ondernomen. Lekker er even uit na 30 jaar werken. In mijn uppie, rugzak gevuld en maar kijken waar ik terecht kom. Of zoals ik het in den beginne geschreven heb: Klaar voor de sprong in de afgrond. En ik heb veel mooie dingen gezien en nog beter: hele veel mooie en interessante mensen ontmoet afkomstig van alle uithoeken van de wereld. Ik denk niet dat ik ze ooit nog es zal zien maar ik ben blij met de ontmoeting met ze. Vaak lekker gezellig maar ook soms persoonlijk en heftig. Knap hoe veerkrachtig een mens kan zijn. Dit alles had ik wel gehoopt en is dus ook uitgekomen. Momenten om mee te nemen. Ook wel opmerkelijk om even aan te halen zijn de natuurrampen die er in de afgelopen 3 maanden zijn geweest. Het begon allemaal in Rio de Janeiro. Tijdens mijn verblijf daar waren er heftige regens (goh, had ik een abonnement?) in de staat Rio. Als ik me goed herinner zijn er daar meer dan 500 doden gevallen. Erg triest. Toen ik in Sydney was wilde ik naar het Noorden reizen maar naast de bestaande overstromingen van eerder kwam daar ook nog eens cycloon Yasi overheen. Toll: 3 doden. Dan maar de focus verleggen naar Nieuw Zeeland. Gelukkig had ik mijn terugreis van NZ naar Australië een week uitgesteld anders was ik precies op die dag in Christchurch geweest ten tijde van de aardbeving. Hier waren helaas ook doden te betreuren. Ik geloof niet dat ik nog iets uit hoef te leggen van de zware regenval in het Zuiden van Thailand. Ook daar tot nu toe 21 doden. En NEE, ik ben NIET in Japan geweest! Best wel heftig zo voor de eerste 3 maanden van 2011. Ik hoop niet dat deze trent zich gaat voortzetten. En iets wat helemaal niets met mij te maken heeft (de natuurrampen wel dan?) zijn de gebeurtenissen aan de Noord Afrikaanse kust en in het Midden-Oosten. Heftig, om me maar zacht uit te drukken.

Uiteraard ben ik over mijzelf ook wel het een en ander duidelijk geworden. Ik denk dat ik steeds bewuster ga beleven hoe ik in elkaar steek. Hoe dat nou precies is gaat net iets te ver om dit hier te beschrijven. Ik vind wel verder mensen nog interessanter dan ik aanvankelijk dacht en hoe leuk het is om met ze te communiceren. Maar dan moet er wel een ‘klik’ zijn. Daarnaast ook niet geheel onbelangrijk: Ik heb nog steeds niet gerookt!

Ik wil afsluiten met het bedanken van een aantal mensen. Zonder hen was dit avontuur niet gelukt of in elk geval veel lastiger.
Carla: Die me voor Australië enorm enthousiast maakte en veel tips heeft gegeven. Jammer dat ik er te kort was. Maar wellicht niet voor het laatst?
Aljo: Jij enorm bedankt dat je me hebt willen waarnemen op dienst. Vanaf komende week ben jij weer aan de beurt om eens wat verlof te nemen!
Brian: Bedankt voor de oppas van mij huis. Ik heb begrepen dat het je goed bevallen is. Helaas is het feestpaleis vanaf vandaag gesloten…. :)
Janneke: Jij heel erg bedankt voor de uitgebreide patrouille, de post EN mijn nieuwe boompjes.
Donna: Jij ook bedankt voor de postverzorging en het toezicht op Brain…….
Marion: Heul heul erg dank voor het hele snelle handelen mbt mijn tickets afgelopen week en uiteraard als ‘toezichthouder’ :)
Frank: ik had je al bedankt maar in de line-up mag je natuurlijk niet missen.
Mijn vader en moeder: omdat ik toch weg mocht ondanks flinke tegenzin…..(geintje mam).

Voor diegene die nog steeds mee leest heb ik maar 1 advies: Als je de kans krijgt, doe het ook! Tips zijn vanaf vandaag gratis bij mij af te halen. (ok, fles wijn mag altijd)
Het was mij een genoegen
Liefs
Carlo

Ok, toch nog een klein PS’je. Ik kan de laatste zinsnede in mijn verslag ‘Overtocht’ van 26 januari alleen maar bevestigen.

  • 04 April 2011 - 09:18

    Irene (BsAs):

    Welkom thuis! Ik WEET hoe het voelt. :) Verfrissend, hm?
    Ik hoop dat je het gevoel nog een tijdje kan vasthouden en die enrgie weer lekker in je werk en andere leuke dingen kunt steken!
    Liefs van Irene (helaas sinds een dag weer in Utrecht, pff)

  • 04 April 2011 - 10:02

    Elly:

    En... hoe voelt het om weer thuis te zijn??? Ik verwacht dat je best weer ff zult moeten wennen aan het overgeorganiseerde en jachtige leventje en aan la Mujer hier.....hahaha.
    Heel goed van je dat je niet meer gerookt hebt, ik vandaag 9 weken en het voelt (lichtelijk overdreven) als een bevrijding. ;-)
    Suc6 met het oppakken van je dagelijkse ritme en verplichtingen en nogmaals dank voor het mee laten genieten van jouw schitterend reis.

    Liefs Ellebel

  • 04 April 2011 - 10:59

    Carla:

    Hey kanjer,
    Home sweet home! Ben blij dat je mijn enthousiasme een beetje hebt kunnen gebruiken. Ik ben ook heel erg te spreken over Afrika maar daar hebben we het de volgende keer over onder het genot van een Australisch wijntje:-)
    Laat alles bezinken en geniet er zo lang mogelijk van!!
    Liefs Carla

  • 04 April 2011 - 14:44

    Chris Wilthuis:

    I like your style! Zouden meer mensen moeten doen ;-)

    Geniet van het nagenieten!

    gr, Chris

  • 04 April 2011 - 17:16

    Paola:

    Nou die fles wijn doen we een keertje!

    XX Liefs P.

  • 04 April 2011 - 17:26

    Wilma:

    Welkom thuis! Ik heb in ieder geval erg genoten van je verhalen. Wie weet hou ik je nog een keer aan je gratis advies! Dat is me wel een flesje wijn waard.

    Groetjes,
    Wilma

  • 05 April 2011 - 13:14

    Annelies:

    Hai Carlo, Ik heb genoten van je verhalen en ik hoop inderdaad, daar ook nog allemaal te komen.
    Ik kan me voorstellen dat er een wereld voor je open gegaan is, wat betreft de mensen, maar ook de nodige natuurrampen, die je gezien hebt.
    Ik wens je dan ook heel veel plezier met het kijken naar je reisverslag en foto's, want zo reis doe je maar een keer in je leven.
    Nu gaat het" harde" leven weer beginnen en ook dat zal weer even wennen zijn, maar wees gerust, alles komt goed.
    Heel veel duive groetjes uit Rijswijk

  • 06 April 2011 - 13:09

    Diane:

    Welkom thuis! Geweldig om aan de zijlijn jouw indrukwekkende trip te volgen. Leuk om te lezen en de foto's te zien en te zien dat het je zo goed heeft gedaan!
    Tot gauw, Lfs Di

  • 18 April 2011 - 06:27

    Mariel:

    Oost west thuis best. Als je gezien hebt wat jij meegemaakt hebt denk ik ook wel dat het ff wennen is om thuis te zijn, maar misschien ook wel weer lekker.
    Zin om weg te gaan maar ook weer heerlijk om thuis te zijn zeg ik altijd.
    Weet wel dat je een geweldige reis achter de rug hebt die je zeker niet meer zult vergeten en je foto's zijn weer geweldig zoals altijd. Super en een mooi naslagwerk om naar terug te kijken.

    Je vader en moeder zullen inderdaad wel weer blij zijn dat je thuis bent en dan gaat het hectische leventje weer van start. Helaas. Wie weet nog eens overdoen. Je moet nu genieten en niet wachten tot je achter de geraniums beland.

    Liefs mar xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlo

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 56646

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 30 September 2016

Explore Peru by motorbike

20 Oktober 2013 - 08 November 2013

Kaapstad en omstreken

02 September 2011 - 11 September 2011

Herfsttrip

06 Januari 2011 - 04 April 2011

Around the world in 83 days (1)

Landen bezocht: