Aankomst in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carlo - WaarBenJij.nu Aankomst in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carlo - WaarBenJij.nu

Aankomst in Kaapstad

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo

01 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

ja ik weet ik loop wat achter maar de rest komt vanzelf! Tot nu toe SUPER!!


De rit van Hermanus naar Kaapstad leidde via een prachtige kustweg. Soms stopte ik voor wat fotomateriaal en ja hoor… vlak voor mijn neus zwommen een school dolfijne, zeker wel 8 stuks. Mijn dag begon al goed!

Uiteindelijk zat ik weer op de snelweg en via het vliegveld ben ik de stad in gereden naar mijn logeeradres. Bij het vliegveld moest ik nog even langs mijn autorverhuur want ik wilde mijn auto nog een week langer huren. Wel jammer dat er een lang rij wachtende voor me stond en daar had ik niet zo’n zin in. Op dit soort momenten moet je creatief worden had ik zo bedacht. Ik liep weer naar buiten en daar stonden een paar medewerkers van het verhuurbedrijf een sigaretje te roken. Ik herkende de dame die me bij het ophalen van de auto al geholpen had. Met een wat onbeholpen houding vroeg ik haar welk telefoonnummer ik moes bellen om mijn auto te verlengen. Ze gaf me het nummer wat slecht leesbaar was…en toen zij ze..geef je je reserveringsnummer maar dan regel dat zo meteen wel voor je. Ik was haar voor eeuwig dankbaar! Dat scheelde me een telefoontje of een lange wachtrij.
Mijn logeeradres was snel gevonden. Noelline die ik kende via Couchsurfing.org had me bij haar uitgenodigd. Nu was ze ook gewoon de eigenaar van het hostel maar ik zou de eerste 2 nachten gratis mogen vertoeven. Erg aardig van haar. Het hostel is gesitueerd in 1 van de drukke winkelstraten van Kaapstad en wel op de 6de etage. Na mijn kamertje te hebben betrokken ben ik als eerste een biertje gaan drinken in het barretje van het hostel op het dak.. vanaf hier natuurlijk een prachtig uitzicht over de stad en de omgeving.
Na het biertje ben ik de stad in gelopen voor een eerst verkenning en een hapje. Ik kwam voorbij ontelbare kleine kraampjes waar je natuurlijk de bekende souvenirtjes kan kopen. Ik heb me niet kunnen laten verleiden door de gasten die je liefst hun hele kraam willen laten kopen.


Die avond was er in de bar van het hostel een heuse party aan de gang. Enkele lokale DJ lieten hun kunsten en ik moet zeggen dat ze lekker muziek draaide. Na met verschillende (jonge) gasten een biertje te hebben gedronken was het rond de klok van twaalf tijd om mn mandje in te gaan…..


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlo

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 56666

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 30 September 2016

Explore Peru by motorbike

20 Oktober 2013 - 08 November 2013

Kaapstad en omstreken

02 September 2011 - 11 September 2011

Herfsttrip

06 Januari 2011 - 04 April 2011

Around the world in 83 days (1)

Landen bezocht: