Verkeerde kant - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carlo - WaarBenJij.nu Verkeerde kant - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carlo - WaarBenJij.nu

Verkeerde kant

Door: Jafo

Blijf op de hoogte en volg Carlo

30 Januari 2011 | Australië, Sydney

De lange vlucht die ik voor de boeg had ging evenwel aardig vlot. Zoals ik al eerder zei waren de stoelen in het Quantas vliegtuig erg luxe en breed. Ik kwam niets te kort. Wel een grappig constatering te doen dat je ’s middag rond 1 uur vertrek en dan pas de volgende dag rond 18:00 pas aankomt. Lokale tijd wel te verstaan. Ik voelde me een tijdreiziger om in 13 uur tijd 29 uur te overbruggen terwijl het niets eens donker wordt. De douane voelt me stevig aan de tand als ik Australië in wil. Ik had nog wat koekjes van de vlucht in mijn rugzak en die had ik aangegeven. Ja, je moet hier alles aangeven wat op de lijst staat van verboden producten. Toch mocht ik ze houden omdat ze van Australische origine waren. De dame hamerde een dikke stempel in mn paspoort en wenste me een prettig verblijf. Voor het luttele bedrag van $15 mocht ik 10 minuten in de trein zitten die me naar het centrum van de stad bracht. Even zoeken naar de juiste bus en rond de klok van achten kwam ik moe in mn nieuwe onderkomen aan, net even buiten het centrum. Eerst maar even een lekker biertje.. Geen bar? Mmm dan maar even naar de shop om zelf een koud biertje te kopen. Gewapend met GPS en kaart ben ik de volgende dag de stad in gelopen. Het is een drukke stad en ik kan maar niet wennen aan het feit dat auto’s maar niet aan de goede kant van de weg rijden…. Het overkomt me dan ook wel eens dat ik een auto mis en luid toeterend vraagt hij om aandacht. Darling Harbour, George street, Elizabeth street enz enz ademen nog steeds de link met Engeland uit. Ook de bouwstijl van de oudere huizen en gebouwen doet me daaraan denken. Maar er is ook genoeg wat het typisch Australië/Sydney maakt. De stad is vergeven van de baaien en havens waar het scheepvaart verkeer zich een weg baant. Dagjestoeristen en uiteraard heel veel ‘backpackers’ proberen zich te goed te doen aan wat de stad heeft te bieden. Een dag later heb ik zo’n heerlijk toeristische bustocht gemaakt door de stad. De bus rijdt een grote ronde en op 24 verschillende plaatsen kun je in en uitstappen. Het uitstapje in ‘the Rocks’ wordt aangenaam door een mooie soort hippiemarkt. Na het kluiven van een lekkere maiskolf helpen een paar mussen me van het laatste restantje. Hoe dichter ik naar het Operahouse toe loop, hoe drukker het wordt. Dit moet wel het hoogtepunt zijn als toeristische trekpleister. Even verderop liggen de botanische tuinen en geven een bijzonder mooi contrast met de skyline van Sydney. In Hyde-park wordt een gratis (ja, gratis en dat is bijzonder voor deze stad) Opera Carmen opgevoerd. Massa mensen gewapend met stoeltjes en koeltassen vullen het park, keurig afgebakend met witte strepen waar je wel en niet mag zitten. Ik heb een stukje kunnen zien want mijn maag zei me dat het tijd werd voor een goeie maaltijd… De stevige Pinot noir wijn deed me snel de ogen sluiten voor die dag.

  • 30 Januari 2011 - 09:08

    Edwin En Diana:

    HAllo carlo .

    mooie foto's en een mooi verslag ,we wachten weer op de volgende .
    P.S. kijk uit voor links rijdende auto's .

    Diana zit nog op een belletje te wachten!!!!!!!!!.
    Doei en doe die aussies de groeten.

    Edwin en Diana

  • 30 Januari 2011 - 09:50

    Elly:

    Ha Carlo, mooie pics, vooral het operahouse blijft fascineren!!! Vergeet niet de Blue Mountains te bezoeken (meen toch dat die in de buurt van Sydney liggen?) Als je neus dichtzit springt ie spontaan open van de heerlijke eucalyptisch geur die daar hangt....
    Ben benieuwd hoe je route door Australië gaat. Geniet ze.

  • 30 Januari 2011 - 09:51

    Elly:

    Ha Carlo, mooie pics, vooral het operahouse blijft fascineren!!! Vergeet niet de Blue Mountains te bezoeken (meen toch dat die in de buurt van Sydney liggen?) Als je neus dichtzit springt ie spontaan open van de heerlijke eucalyptisch geur die daar hangt....
    Ben benieuwd hoe je route door Australië gaat. Geniet ze.

  • 30 Januari 2011 - 09:51

    Elly:

    Ha Carlo, mooie pics, vooral het operahouse blijft fascineren!!! Vergeet niet de Blue Mountains te bezoeken (meen toch dat die in de buurt van Sydney liggen?) Als je neus dichtzit springt ie spontaan open van de heerlijke eucalyptisch geur die daar hangt....
    Ben benieuwd hoe je route door Australië gaat. Geniet ze.

  • 30 Januari 2011 - 09:51

    Elly:

    Ha Carlo, mooie pics, vooral het operahouse blijft fascineren!!! Vergeet niet de Blue Mountains te bezoeken (meen toch dat die in de buurt van Sydney liggen?) Als je neus dichtzit springt ie spontaan open van de heerlijke eucalyptisch geur die daar hangt....
    Ben benieuwd hoe je route door Australië gaat. Geniet ze.

  • 30 Januari 2011 - 12:54

    Fred:

    Man beetje laat ingestapt door onwetend heid. Koste me een uurtje deze zondag maar meer dan de moeite waard. Ga zo door. Ps: Als je met pensioen gaat (haha) kan je altijd nog schrijver worden, het leest lekker weg. Groet Fred

  • 30 Januari 2011 - 13:28

    Paola:

    ENjoy!

  • 30 Januari 2011 - 16:26

    Fred:

    Have fun mate !!!

  • 30 Januari 2011 - 16:45

    Piet & Trudie:

    Even een klein roddeltje over jou.Samen onder het genot van een heerlijke borrel en de zoveelste computerles.Verliefd verliefd allebei schrokken wij van de titel maar gelukkig was het de tango .
    PROOST XXXXXXX PROOST

  • 30 Januari 2011 - 16:46

    Piet & Trudie:

    Even een klein roddeltje over jou.Samen onder het genot van een heerlijke borrel en de zoveelste computerles.Verliefd verliefd allebei schrokken wij van de titel maar gelukkig was het de tango .
    PROOST XXXXXXX PROOST

  • 31 Januari 2011 - 17:47

    Wilma:

    Hey Carlo,

    Je schrijft echt heel leuk! Het is net of ik er een beetje bij ben. Die mooi gekleurde man in Sydney is een paar weken geleden ook door een vriend van mij gefotografeerd. Ik herkende hem. Wat is de wereld dan eigenlijk weer klein.
    Geniet nog van de komende weken. Ik geniet dan gezellig met je mee.

    Groetjes,
    Wilma

  • 31 Januari 2011 - 19:53

    Jeroen:

    Hè wereldeeiziger, ik zou een boek gaan schrijven als ik jou was. Ik heb de foto's niet nodig om te bedenken wat je aan het doen bent. Het is makkelijk en leuk lezen. Merk je iets van het natuurgeweld?? Greets jeroen

  • 31 Januari 2011 - 21:36

    Frank:

    Het blijft mooi, de pics en the story.
    Hou ook wat voor jezelf...
    Take care, mate

  • 02 Februari 2011 - 07:09

    Ron:

    Ha die carlo,
    Voor ons klinkt het zo bekend wat je schrijft, de drukte het operahouse , aquarium etc.

    Wij hadden in 200 heel snel genoeg van die drukte en zijn toen naar De blue Mountains gegaan. super mooie wandelingen daar.

    We begrepen dat je van plan bent om naar het noorden te reizen kijk dan maar uit voor de orkaan die eraan komt.

    Take care,

    Ron & Leonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlo

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 56623

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 30 September 2016

Explore Peru by motorbike

20 Oktober 2013 - 08 November 2013

Kaapstad en omstreken

02 September 2011 - 11 September 2011

Herfsttrip

06 Januari 2011 - 04 April 2011

Around the world in 83 days (1)

Landen bezocht: