lezen en boeken: de voorbereidingen - Reisverslag uit Münster, Duitsland van Carlo - WaarBenJij.nu lezen en boeken: de voorbereidingen - Reisverslag uit Münster, Duitsland van Carlo - WaarBenJij.nu

lezen en boeken: de voorbereidingen

Door: Jafo

Blijf op de hoogte en volg Carlo

12 September 2013 | Duitsland, Münster

Een tijdje weg geweest maar ik vond het weer tijd worden.....
Een leuke trip maken, een beetje in de trent van mijn RTW van 2011. Niet helemaal natuurlijk want daarvoor ontbreekt me de tijd, helaas :-)

Vorig jaar was ik al een keer naar het mooie en verrassende Zuid Afrika geweest en daarom leek me het leuk om daar weer terug te gaan.
Pretoria en Johannesburg en omgeving had ik al gezien dus voor de hand lag dat ik het Zuidwesten aan zou doen. Kaapstad als aanvliegroute en vandaar gaan we verder kijken... maar wat is er allemaal?? Geen idee dus..ook niet hoe ik het eea ga invullen.
De makkelijke weg is natuurlijk mijn reisbureau te bezoeken...mijn wensen op tafel leggen en vervolgens grote sommen geld over te maken om vervolgens van die standaard tourtochten te maken...... :-)
Meestal maak je die trips met groepsreizen...... altijd even afwachten of het wel 'jouw' type mensen zijn..

Niet helemaal mij manier - ondanks dat ik daar ook leuke ervaringen mee heb - en dus moet ik creatief worden. Tijdens mijn RTW trip die ik in mijn uppie ben begonnen, ben ik de meest interessante en leuke lui tegen gekomen die je maar kunt verzinnen en dus heb ik het idee dat me dit keer weer gaat overkomen. Met sommige heb ik nog steeds contact..leve FB!
Maar goed, je gaat op zoek naar de reizen die aangeboden worden... het internet staat er vol van. Daarin kun je precies lezen welke locaties,
attracties, routes, steden, stranden en parken de moeite waard zijn. Naast internet zijn er nog de brochures die grateloos te verkrijgen en de
boekhandel heeft ook nog literatuur genoeg. Al met al had ik het idee dat ik een reisbureau of internetreisorganisatie niet nodig heb om een mooie reis te organiseren. Na 3 avondjes lezen, puzzelen en onderzoeken denk ik wel dat ik een mooiere en interessantere trip kan maken die ook nog es vele malen goedkoper is dan wat er zoals aangeboden. Niet dat ik dat uit financieel oogpunt doe maar ik zie het meer als leuk alternatief.

Inmiddels heb ik mijn vliegticket geboekt en al wat andere zaken uitgezocht..... ik heb het idee dat het weer een hele mooie, bijzondere maar wellicht ook een reflecterende trip gaat worden met prachtige vergezichten, heerlijke wijnproeverijen en hartverwarmende ontmoetingen.

Nog iets meer dan 5 weken te gaan.... :-)

  • 13 September 2013 - 00:28

    Elly:

    Heej Carlo,

    Is het weer zover. De reiskriebel weer toegeslagen. Leuk. En 5 weken zijn zo om.
    Ga je zeker weer volgen. En natuurlijk ook leuk om herkenbare herinneringen omhoog te voelen borrelen jawel ook doelend op de wijnroute die je zeker moet doen....Geen idee of je al slaapplek hebt in Kaapstad maar zo niet, wij zaten echt in een super leuk B&B. Als je interesse hebt zoek ik het op voor je.
    Grtz Elly

  • 20 Oktober 2013 - 17:46

    Pap En Mam:

    Een hele mooie vakantie gewenst! Kom vooral heelhuids terug want ik heb nog wat klusjes!!

    dikke zoen
    pa & ma

  • 27 Oktober 2013 - 19:22

    Frank En Betty En Melie:

    Maatje,

    Voorbereiding is het halve werk.

Tags: Kaapstad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlo

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 56650

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 30 September 2016

Explore Peru by motorbike

20 Oktober 2013 - 08 November 2013

Kaapstad en omstreken

02 September 2011 - 11 September 2011

Herfsttrip

06 Januari 2011 - 04 April 2011

Around the world in 83 days (1)

Landen bezocht: