Leaving on a Jetplane - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Carlo - WaarBenJij.nu Leaving on a Jetplane - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Carlo - WaarBenJij.nu

Leaving on a Jetplane

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo

22 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Toen ik vanmorgen wakker werd had ik echt het idee…. Wat zal de dag brengen, wat gaan we doen? Iets waar ik normaliter niet aan denk omdat ik dat altijd wel weet…maar toch… Totdat ik realiseerde dat ik vandaag mijn lang verwachtte toer zou gaan maken. Maar de dag zou relaxed beginnen.. kopje koffie en een ontbijtje. M’n koffer was gisteravond uiteindelijk toch gepakt dus daar hoefde ik me geen zorgen meer over te maken.
Frank is zo aardig om me naar het Schiphol te brengen en dus gingen we na een bakkie rond 12 uur op pad. Grappig te zien hoe het zelfs op een ‘normale’ maandag nog erg druk is op Schiphol. Na m’n koffer afgeleverd te hebben weer in het wel bekende rijtje, wachten voor de collega’s van de Marechaussee die m’n papier nog ff wilde zien. Waarom sta ik nou altijd in de verkeerde rij……
Eenmaal binnen op zoek naar m’n gate en ja hoor….massa’s mensen die de zelfde kant op willen. Dat kan dan ook wel met zo’n Airbus A380.. wat een schip!
In kolonnes werden we aan boord gehesen en ik kon me weer verheugen op een comfortabele zit. Zo’n lijnvlucht is een wereld van verschil met de charters en de stewardessen zijn wel gewoon aardig .
Dubai was de tussenbestemming en na ruim 6 uur maakten we touchdown in warm (30gr) Dubai. Net voor de landing nog even het hoogste gebouw ter wereld gezien vanuit het raampje….ondanks dat het donker was, waren de contouren nog goed te zien! Een prachtige gezicht die Burj Khalifa.
Dubai Airport… where East meets West and North meets South…… jeetje wat een airport. Mega mega groot. Alle soorten en maten zie je hier rondlopen. Van burka’s tot half naakte westerse meiden, van ajatollas tot hippies. Mooi om te zien. Natuurlijk kon ik het niet laten om ff een heerlijk Heineken biertje in de Heineken Lounge te drinken. Heerlijk!
Het duurde dan ook niet lang voordat ik in gesprek kwam met James, een Auzzie op de terugweg naar Perth. Die was even op bezoek geweest in Europa en zijn Mexicaanse vrouw die daar Frans studeert. In elk geval weer wat leuke tips voor Zuid Amerika op gedaan…..  Door het gesprek was hij z’n vlucht bijna vergeten en toen hij werd omgeroepen haastte hij zich maar vlug voor zijn vlucht..
Niet lang daarna mocht ik mezelf melden in de rij voor Kaapstad. Ditmaal geen Airbus 380 maar een Boeing 777…. Ook niet de kleinste. Het was inmiddels al bijna 4u in de ochtend voor we vertrokken. Toch nog even een filmpje gekeken en snel daarna tot een half uur voor de landing relaxed liggen slapen.
Al snel stond ik na de landing buiten waar ik even op een muurtje kon genieten van de heerlijke lentezon. Snel daarna door om mijn auto op te halen, gps geïnstalleerd en ‘en route’… Wel weer even wennen dat links rijden in een (ook nog verkeerde) auto  Desalniettemin was ik binnen een uur op plaats van bestemming in het pittoreske Stellenbosch. Overigens zodra je de stad verlaten bent zie je links en rechts de eerste ‘Wyn Estates’ opdoemen. Prachtige landhuizen met daaromheen alleen maar wijnranken…..Dat in een prachtig glooiende omgeving voel ik me al snel thuis… 
In Stellenbosch aangekomen viel het nog even niet mee om mijn auto te parkeren. Het leken wel Randstad perikelen maar gelukkig zijn er altijd diverse (zwarte pieten?) mannen die je naar het juiste plekkie dirigeren. Ze zijn altijd vriendelijk en hulpvaardig. Voor een paar Rand ‘passen’ ze op je karretje. Met een warm welkom werd ik bij Backpackers Stellenbosch ontvangen, en met een lekker fris biertje hadden we al snel een gezellige babbel.
Omdat nog redelijk vroeg in de middag was ben ik daarna nog even een beetje aan de wandel gegaan. Ik verbaasde me over het mooie stadje Stellenbosch. Ik waande me echt in het oud Hollandse koloniale verleden want het schreeuwt hier Holland. Allerlei gebouwen die refereren naar de tijd waarin de VOC hier gesetteld was. Namen als ‘Aan de Gragt, Ou Gebou en Oom Samie se winkel’ doen je toch echt denken dat je terug bent in de 17e eeuw.

Vanavond uitermate heerlijk gegeten in een klein restaurantje ‘Apres’ hier vlakbij. Buitengewoon vriendelijk als men weet dat je van ver komt 
Zo nog even genieten van mijn glaasje wijn en dan snel mn mandje in want morgen staan de ‘Wyn Estates’ op de planning.
Welterusten….

  • 23 Oktober 2013 - 08:22

    Annelies:

    Hai Carlo heel veel plezier geniet er lekker van.

  • 23 Oktober 2013 - 09:46

    Fred:

    Geniet ervan vriend! Have fun.

  • 23 Oktober 2013 - 17:30

    Liana:

    Fijn dat je een goede vlucht hebt gehad. Heel veel plezier nog.

    Liefs,
    je zusje xxx

  • 23 Oktober 2013 - 20:09

    Mariel:

    Hele fijne vakantie. Dit zijn reizen om nooit meer te vergeten.

    Enjoy xxx

    Mariel

  • 26 Oktober 2013 - 22:37

    Elly:

    Dat wordt weer lekker genieten. En gelijk een goed begin die wijnroute. Zeker de moeite en het proeven waard...

  • 27 Oktober 2013 - 19:27

    Frank En Betty Melie:

    Carlo,

    Relaxte start, mooie wijnroute, lekker weer en mooie mensen.
    Take care and drive carefully.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlo

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 56658

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 30 September 2016

Explore Peru by motorbike

20 Oktober 2013 - 08 November 2013

Kaapstad en omstreken

02 September 2011 - 11 September 2011

Herfsttrip

06 Januari 2011 - 04 April 2011

Around the world in 83 days (1)

Landen bezocht: