Rollercoaster - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Carlo - WaarBenJij.nu Rollercoaster - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Carlo - WaarBenJij.nu

Rollercoaster

Door: Jafo

Blijf op de hoogte en volg Carlo

09 Januari 2011 | Brazilië, Rio de Janeiro

Het is zaterdagavond en ik heb vandaag niks gedaan…. Gewoon helemaal niks. Anders dan er even op uit geweest om een hapje te eten en iemand geholpen met pinnen bij de lokale bank, heel relaxed rondom het hostel gebleven. Ik lees lieve en leuke berichten via m’n weblog en E-mail. Zelfs van onverwachte hoek krijg ik wat binnen en het doet meer met me dan ik dacht. Leuk te zien dat sommige plechtig te beloven mijn te gaan volgen en dat stemt me vrolijk.
Hoe anders waren de eerste 48 uur vanaf huis. Bij aankomst in Rio was de taxi die me naar het hostel zou brengen natuurlijk niet te vinden. Na een telefoontje toch gevonden en samen met twee verlegen Noorse meisjes de taxi volgestouwd en kwamen daar aardig moe ergens rond 1 uur in de ochtend aan. Toch even een heerlijk ijskoud biertje gedronken en al snel maakte ik met diverse jongelui kennis die op de porch. Ook een Nederlands stel geeft me een warm welkom. Ja warm… bij aankomst is het 29 graden en het is midden in de nacht! Het gaat me zeker een paar dagen kosten voordat ik daar aan gewend ben.
De volgende dag wordt ik al gevraagd of ik mee wil gaan met een boottrip op het binnenmeer van Rio. We zullen onderweg ergens aanleggen en een overheerlijke BBQ houden. Drank en eten is vrij dus dat belooft wat. We zijn met een man of 12 bij elkaar en degene die de tour leidt, haalt ons op. We lopen richting het strand alwaar hij spontaan een taxi aanhoudt en die moet ons naar de boot brengen. Als je nu dacht dat die taxichauffeur goed de weg weet, heb je het mis. Maar na enige tijd rondvragen en rondrijden komen we er toch. Hoezo georganiseerd? Het vocht vloeit al snel op de boot en de meeste deinen net zo over de boot als de boot over de golven. Er zit ook een Fins stel aan boord en al snel worden er grote cultuur verschillen ontdekt tussen hen en de ‘uptight’ Anna uit Belfast. Ze is erg geschokt dat er mensen zijn die bloot in een sauna zitten en dan ook nog daarna in het ijskoude water springen. Mannen en vrouwen naakt door elkaar! Ze gelooft haar oren niet. Erg grappig om dat te zien gebeuren. Iedereen vermaakt zich prima en als de boot voor anker gaat zwemmen we al snel in het heerlijke water. De BBQ smaakt heerlijk en de vis wordt vers klaar gemaakt. Ook dit is voor sommige een echte ‘eye-opener’. Als we weer afgezet worden op de kade mogen we de terugrit met de taxi zelf bekostigen….sommige zijn daar NIET blij mee. ‘Welcome to the real World’ denk ik dan maar.
Na een vluchtige snack gaan we met het zelfde groepje naar Lapa. Het schijnt een groot uitgaanscentrum te zijn. En inderdaad, na een pittige busreis, komen we aan bij een enorme mensenmassa die zich in en rond een paar straten bevinden. Jeremy, onze Texaan leidt de weg. Overal klein standjes waar drank en eten te koop is. Big mama’s willen alles aan je verkopen wat ze in hun standje hebben. Ik vergaap me aan de diversiteit aan mensen. Groot, klein, de dames opgetut, oogverblindend mooi, blinkende lipstick, de mannen vol testosteron. Dat alles paradeert door de straten op zoek naar een leuke club achter een van de gevels van de herenhuizen. Ik geniet op afstand en zie wat er allemaal gebeurt. Het groepje heeft besloten 1 van de club binnen te gaan. Na betaling van de entree worden we door de portier die er uit ziet als een gentleman binnen gelaten. De grote trap op brengt ons in een grote zaal waar een flinke band heerlijke samba ten gehore brengt. Ik kan bijna m’n voeten niet stil houden en al gauw bevind ik me tussen alle andere mensen op de dansvloer. Gewoon lekker zeg maar. Sommige van ons denken het geluk ergens anders te moeten vinden en nemen afscheid. Met een paar andere blijf ik achter en probeer de dansstapjes van het publiek na te doen…..met wisselend succes. Ergens rond de klok van 4 uur in de ochtend voel ik mijn kussen weer en heb het gevoel dat ik de laatste 48 uur in een achtbaan heb gezeten. Morgen rust!

  • 09 Januari 2011 - 20:21

    Elly:

    Damm Carlo dit leest beter. Heerlijk alleen al de temp, die lekkere verse vis na een spontane boottocht met bbq, de verschillen tussen europeanen die elkaar ontmoeten in een ander werelddeel, en dan van de drukte in Lapa weer ff rust opzoeken. De indrukken op je in laten werken en van je af schrijven. Ben best beetje jaloers hoor. Niks moeten en gewoon doen waar je zin in hebt. Genieten van alles om je heen wat je ziet en tegenkomt.
    Ben al benieuwd naar je volgende verslag..hahaha

    grtzz vanuit, een vandaag redelijk zonnig geweest, Weert.
    Ps wat is het tijdsvershil nu met jou???

  • 09 Januari 2011 - 21:12

    Paola.:

    Wish i was there! Geniet er maar met volle teugen van.

  • 09 Januari 2011 - 21:30

    Ingrid:

    wenst je veel plezier de komende 79 dagen..maar DAT zal wel lukken zo te lezen!!! Have fun!
    groetjesssss uit Eindhoven

  • 09 Januari 2011 - 23:12

    Inez:

    Ha vriendje,

    Wat leuk om je te volgen via jafo'. En wat ga je genieten van al het moois wat aan je voorbij trekt.
    Maar inderdaad na 48 uur even een rustpauze om je op te laden voor al wat komen gaat. (je bent net geen 20 jr meer) . Al die mensen, al die culturen, wat een verscheidenheid. Wat is het leven zo toch mooi. Have fun. XXXXX


  • 10 Januari 2011 - 11:25

    (Linda) & Hansz:

    Carlo, goed om te lezen dat je goed bent aangekomen, in Rio dan. Nog beter om te lezen dat het lijkt of je er al vaker bent geweest. Het lijkt me heerlijk om je zo vrij tussen allemaal vreemden met hetzelfde doel weliswaar te bewegen. Lekker meedoen als je zin hebt en anders niet. Valt er nog wat te neuken daar? Mooi verslag trouwens, heb van je verhaal genoten, deed me goed. Keep the good work up, haha. Kijk al uit naar je volgende story.

  • 10 Januari 2011 - 11:27

    Hansz:

    Oeps dacht dat mijn commentaar alleen voor jou zichtbaar was, sorry ladies.

  • 10 Januari 2011 - 21:51

    Mariëlle:

    Door een Texaan richting Samba geleid, tlijkt wel Eat, Love, Pray..

  • 10 Januari 2011 - 21:56

    Mariëlle:

    ps "uptight Anna" heeft mijn sympathie, verstandig meisje dat vast SOA-vrij door het leven zal gaan!

  • 11 Januari 2011 - 08:23

    Diane:

    Heerlijk om zo een beetje 'mee te reizen'!
    Geniet er van.....
    LfsDi

  • 12 Januari 2011 - 17:06

    Truus En Tiny:

    Goedenavond Carlo,

    Wij wensen jou een verschrikkelijke mooie reis toe.
    Veel plezier en geniet van alle mooie dingen die je tegenkomt.
    Doe voorzichtig

    Gr Truus en Tiny

  • 12 Januari 2011 - 18:47

    Hallo Zoon Lief :



    CARLO Je moeder in ik zijn blij dat het goed gaat met jou
    Je hebt toch al wat onder nomen zo te lezen.
    Maar wij zijn heel blij op zo,n manier op de hoogte te blijven wat het reilen en zeilen wat je allemaal ziet,en mee maakt. Wij hebben even uit moeten zoeken hoe het allemaal moet,met computer
    Anders maar hulp. We hopen als je dit heb gelezen je weer iets van je laat weten ??
    GROETJES PA & MA Doeiiii



  • 12 Januari 2011 - 18:47

    Hallo Zoon Lief :



    CARLO Je moeder in ik zijn blij dat het goed gaat met jou
    Je hebt toch al wat onder nomen zo te lezen.
    Maar wij zijn heel blij op zo,n manier op de hoogte te blijven wat het reilen en zeilen wat je allemaal ziet,en mee maakt. Wij hebben even uit moeten zoeken hoe het allemaal moet,met computer
    Anders maar hulp. We hopen als je dit heb gelezen je weer iets van je laat weten ??
    GROETJES PA & MA Doeiiii



  • 13 Januari 2011 - 12:13

    Annelies:

    Hai Carlo, hier een berichtje uit Rijswijk ( ver weg Hé) vergeleken bij jou natuurlijk niets.
    Leuk om je reisverslag te volgen en ik wens je dan ook ontzetten veel plezier en reiservaring.
    Tot de volgende keer.

    gr Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlo

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 56799

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 30 September 2016

Explore Peru by motorbike

20 Oktober 2013 - 08 November 2013

Kaapstad en omstreken

02 September 2011 - 11 September 2011

Herfsttrip

06 Januari 2011 - 04 April 2011

Around the world in 83 days (1)

Landen bezocht: