Informatie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carlo - WaarBenJij.nu Informatie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carlo - WaarBenJij.nu

Informatie

Door: Jafo

Blijf op de hoogte en volg Carlo

03 Februari 2011 | Australië, Sydney

Het wordt een hele lange dag vandaag. Ik zit nu even uit te puffen na een stressvolle ochtend en middag op het vliegveld van Sydney. Maar nu is de rust weder gekeerd en kan ik op mijn gemak op mijn volgende vlucht wachten die me uiteindelijk wel naar het 2150km verderop liggende Auckland kan/wil brengen. Omdat het gisteren de verjaardag was van de 51ste huwelijks dag van mijn ouders was, heb ik die vanochtend in alle vroegte (het was toen 9u in de avond in NL) even gebeld via skype. Tis altijd weer leuk om mijn moeder op te zien fleuren als ze een woordje van haar zoon hoort. Vandaag was het weer een dag om de tent op te breken en deze elders te planten. Auckland was mijn eerste stop in Nieuw Zeeland. Eerst maar Nieuw Zeeland en later de rest van Australie want dat had ik het ‘verste’ erop zitten. Tja, je moet iets plannen nietwaar. Omdat ik al lekker dicht bij het Centraal Station zat was een korte wandeling met bepakking (toch nog 22kg) zo gepiept. Binnen mum van een tijd stond ik bij de incheckbalie en liet de meneer mijn ticket en paspoort zien. ‘En waar is uw ticket terug?’ Vroeg de medewerker van Aereolineas Argentina mij nog. Terugticket? Hoezo, moet je 1 hebben dan? Die boek ik als ik in Nieuw-Zeeland wel. Nou, dat was niet goed genoeg. Maar ik heb al wel een ticket van Sydney naar Thailand… die moet ik nemen.. is dat niet goed genoeg. ‘Nope’ volharde de medewerker, en mijn frusties werden wat erger. Je moet een geldig ticket hebben het land uit, voordat je überhaupt mag instappen. Binnensmonds heb ik wel een paar keer op mijn zelf gevloekt want blijkbaar had ik dit kunnen weten… Wat nu. Even snel een ticket boeken voordat mijn vlucht vertrekt? Tja, minder makkelijk dan gedaan, en na veel vragen, 34 keer het zelfde kastje van de muur gezien had ik een ticket vanuit Nieuw Zeeland terug naar Australië. Maar, je raadt het al, mijn vlucht van 13:00 was al weg. Omboeken? Hoe, en hoelang gaat dat duren, tegen welke prijs? Een beetje op de centen letten is na het dure Sydney wel een beetje op zijn plaats. Ook binnen het vliegveld ben ik meerdere keren op het verkeerde been gezet en daardoor mijn vlucht gemist. Toch maar het zekere voor het onzekere gekozen en een ticket van Quantas (my very favorite!) gekocht om morgenvroeg alsnog om 6:00u lokale tijd in de richting te vliegen. Met andere woorden.. tot die tijd heb ik ff want terug gaan naar de stad heeft eigenlijk niet zo heel veel zin. Al met al had ik al dit gedonder niet hoeven te ondergaan als ik me wat beter had georiënteerd om wat me te wachten stond. Een ticket boeken voor de terugreis is normaliter zo gepiept maar dan moet je wel internet toegang hebben en wat meer tijd dan nu. Ik ben wederom tot de conclusie gekomen dat als je niet de informatie, juist en op tijd krijgt, het je geld gaat kosten…
Maar wees niet bevreesd, ik wist dat dit een keer ging gebeuren. En nu ik relaxed op een luxe bank, met een rood wijntje dit zit te typen, kan ik het allemaal weer heel goed relativeren en eigenlijk gaat het nergens over… tja, wat zonde van de tijd en misschien ook t geld maar verder.. morgen schijnt de zon weer! Proost.

  • 03 Februari 2011 - 07:56

    Elly:

    Ok je had het een keer verwacht, maar zeg eerlijk, toch niet van een westers en wat wij denken, goed georganiseerd Down Under.....;-)
    Hoop dat het wijntje smaakte! Have fun in NZ.

  • 03 Februari 2011 - 17:30

    Peter:

    Wat denk je ze hebben niet voor niets een TV serie gemaakt van die gekke Aussies. Leuk om thuis te kijken, minder om slachtoffer te zijn. Met die orkaan in je rug, moet je oppassen dat je het eiland niet voorbij schiet. Groet Inez Peter

  • 03 Februari 2011 - 21:21

    Mariëlle:

    gekke aussies, dat je wijntje maar gesmaakt mag hebben!

  • 04 Februari 2011 - 07:15

    Diana En Edwin:

    Ha Carlo,

    Soms loopt het niet allemaal zoals het moet, maar wij hadden zeker niet getwijfeld aan jou oplossend vermogen. Zo zie je maar weer het kumt allemoal weer goe. Klassu geregeld en de reis gaat gewoon weer verder. Take care en have fun!!

    Dikke X Diana en Edwin

  • 04 Februari 2011 - 11:52

    Fam. Hoek:

    Het gaat jou nog steeds goed af.
    Al heb je hier en daar wat vertraging.
    Je moet af en toe wel vroeg op om aan ticket te komen.

    Het gaat je goed . Fam. Hoek.

  • 04 Februari 2011 - 14:41

    Irene:

    Tja, klinkt als een standaard backpack reiservaring haha!
    Wijn helpt. ;)

    Enjoy Thailand!
    x

  • 05 Februari 2011 - 13:31

    Frank:

    He Men,

    Op naar een nieuwe stek, gekke Aussies.
    Proost met een wijntje, wij doen hier met je mee

    See you, take care, Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlo

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 56780

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 30 September 2016

Explore Peru by motorbike

20 Oktober 2013 - 08 November 2013

Kaapstad en omstreken

02 September 2011 - 11 September 2011

Herfsttrip

06 Januari 2011 - 04 April 2011

Around the world in 83 days (1)

Landen bezocht: